ניהול קבוצה בפייסבוק

ניהול קבוצה בפייסבוק

ניהול קבוצה בפייסבוק הוא אחד הכלים השיווקיים המוצלחים ביותר כיום, ברשתות החברתיות.

אני שומעת מסביבי נשות עסקים רבות ששמעו, או שקיבלו המלצה חמה מיועצי השיווק שלהן לפתוח קבוצה.
נאמר להן שזה הכלי לשווק בפייסבוק, כי הדפים העסקיים לא עובדים.

אבל מה שיועצי השיווק שכחו לספר הוא שניהול קבוצה הוא לא עניין פשוט כלל וכלל.

לעיתים, אפילו הרבה יותר מאתגר מניהול דף עסקי.

זו עבודה בפני עצמה.

קבוצה טובה ויעילה, היא קבוצה חיה ונושמת.
קבוצה שעולים בה פוסטים באופן שוטף, גם של מנהל/ת הקבוצה אך גם של החברים בקבוצה.
קבוצה שהופכת ל"בית" בו יכולים להעלות שאלות, תהיות, לשתף ולהרגיש כחלק מקבוצה.

רגע לפני שאת פותחת קבוצה – אני רוצה להסב את ליבך למספר מרכיבים בניהול קבוצה עליהם עליך לשים את הדעת:

1. העלאת תכנים רלוונטיים באופן שוטף.

על מנת שקבוצה אכן תענה על הצורך השיווקי אליו שואף מנהל הקבוצה יש להעלות באופן קבוע פוסטים מעוררי עניין ומעוררי דיון.
יש לכתוב פוסטים שייתנו ערך עבור חברי הקבוצה, כלומר יציגו את המנהל כמקצועי בתחומו. וגם פוסטים שיעוררו דיון ויגרמו לחברי הקבוצה להשתתף בשיח הקבוצתי.

2. צירוף חברים, אישור בקשות להצטרפות וכד'.

בצירוף חברים – עולה הדילמה, האם להזמין את כל החברים על מנת לייצר מסה של חברים בקבוצה, האם להזמין רק את הרלוונטיים וכו'.
מלאכת אישור בקשות להצטרפות טומנת בחובה עבודת "רגליים" מרובה – בבדיקת הפרופילים: האם הפרופיל אמיתי או מזויף, האם רלוונטי לנושא הקבוצה ועוד.

3. אישור פוסטים של חברי הקבוצה.

קבוצות דיון היעילות ככלי שיווקי הן אלה שלא מוצפות בחומר פרסומי מחד ומאידך חברי הקבוצה מעלים פוסטים של שאלות או דיונים בעצמם.
מנהל הקבוצה אחראי על בדיקת הפוסטים והרלוונטיות שלהם לנושא הקבוצה,
מניעת הפרסום (העסקי), מניעת פוסטים בעלי תוכן פוגעני ועוד.

4. מענה לשאלות/ התייחסות לדיונים

אחת הדרכים להציג את המקצועיות והידע הרב של מנהל/ת הקבוצה הוא במענה לשאלות המועלות בפוסטים,
אך יחד עם זאת למצוא את האיזון הדק בין תגובה לכל שאלה והצגת הידע לבין הזמן המושקע למענה.

 

פייסבוק סיפקה כלים רבים לניהול הקבוצה, כמו מעקב סטטיסטי אחר כמות הפוסטים, החברים הפעילים, ניהול החברים בקבוצה (הוספה, חסימה ועוד),
תזמון פוסטים, קישור בין הקבוצה לדף העסקי, פרסום בשם הדף העסקי, התראות מסוגים שונים ועוד.

זהו כלי נהדר לקידום ושיווק אורגני בפייסבוק.
זהו כלי נהדר לקידום השם והפרסונה המקצועית שלך.

אך רגע לפני שאת חושבת לנהל קבוצה, חשבי האם יהיה לך זמן, אנרגיה ויכולת להשקיע בה ולנהל אותה ככלי השיווק שלך.
רוצה לראות מהן 5 הקבוצות פייסבוק מומלצות לכל בעלת עסק לחצי כאן

שרון פל – נראות וירטואלית לעסק שלך

בקרי אותי בפייסבוק 
להורדת המדריך החינמי "ספר הדרכה ליצירת מדריך חינמי" לחצי כאן

אפשר לשתף בלחיצת כפתור קטנה… 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה דעתך על המאמר?
אשמח לתגובות :-) כאן למטה ⇓

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. שרון, כמו תמיד אני מוצאת את הטיפים והעצות שלך מאוד מדויקות ויעילות, כמי שמנהלת בעצמה קבוצה, לקחתי לעצמי טיפים. אז תודה תודה, נעמה שקד לוי, פורצת תקרות זכוכית

  2. חוה

    תודה. לקחתי לתשומת ליבי את נושא דילמת צירוף החברים – איכות או כמות. חשוב מאוד.

  3. הילה כהן

    איך מוסיפים נושאים לפוסטים בקבוצה? אם הפייסבוק מוסיף אוטומטית, איך מציגים אותם לחברי הקבוצה?

כתיבת תגובה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לך אתר?

אתר תדמית מתבנית ב- 2399 ש"ח בלבד

פרטים נוספים בטלפון

054-2310735
מבצע