אמרו לי שבפייסבוק

אמרו לי שבפייסבוק – נכון או לא נכון?

"אמרו לי שבפייסבוק" הוא אחד המשפט שאני שומעת כמעט בכל פעם שבעלת עסק מתייעצת איתי.

בשיחות שונות, בטלפון או במפגשים שונים עם בעלות עסקים, אני שומעת פעמים רבות מיתוסים שמתחילים במשפט "אמרו לי שבפייסבוק…"
אני אוהבת לשמוע על המיתוסים לשיווק בפייסבוק, באמצעותם אני חושפת בפני הפונות, נדבך נוסף לשיווק שלהם ועוזרת להבנה טובה יותר של תהליך השיווק בפייסבוק.

הנה לפנייך 7 מיתוסים לשיווק בפייסבוק או במילים אחרות, "אמרו לי שבפייסבוק… "

1. אמרו לי שבפייסבוק, אם כבר יש 30 (או 200 או הרבה יותר) תגובות לפוסט, אין טעם שאתייג בעל/ת מקצוע או אציג את עצמי, כי במילא, לא יראו את התגובה שלי.

נכונות המיתוס: לא נכון.

הסבר:

יש 2 סיבות להוספת התגובה שלך לשרשור התגובות:

1. בפייסבוק בכלל ובכל קבוצה בפרט, יש אפשרות חיפוש.
חיפוש לפי מילת חיפוש מסוימת. ניתן לחפש לפי שם עיסוק "מאפרת", "מעצבת פנים" וכו' או לפי שם "ישראלה ישראלי" וכדומה.
בתוצאות החיפוש יעלו פוסטים בהם השמות או המילים שציינת מופיעות וכך תהיה חשיפה נוספת, לתגובה שלך.
כך התגובה שלך תופיע גם להבא, ותהיה משמעותית בפעם הבאה שמישהו יחפש אותך.

2. האלגוריתם של פייסבוק, מתוכנן להציג לך תכנים שמעניינים אותך, באופן אישי. (לכל גולש, התכנים שמעניינים אותו).
הוא סורק ולומד מהם התחומים שמעניינים אותך, מי הם האנשים שאת עוקבת אחריהם, מה סוג האינטראקציה שלך לסרטונים, לתמונות ולסיפורים.
כשאת גוללת בפיד החדשות, האלגוריתם הוא שמחליט מה תראי.
הוא יציג לך סיפור מרתק של חברה, תמונות שקיעה שהגיסה העלתה וגם פוסטים של חיפוש בעל מקצוע.
בדר"כ האלגוריתם יציג לך תגובה אחת משלל התגובות בכל פוסט, זו לא בהכרח התגובה האחרונה או הראשונה,
אלא התגובה שהאלגוריתם החליט שתגרום לך לייצר אינטראקציה גדולה יותר עם הפוסט.

ועכשיו נשליך על שאר הגולשים, אם ישראלה גולשת, יש אפשרות, שהתגובה שתופיע לה, היא ההמלצה של חברה שלה, עליך, או תגובה שלך לפוסט.

 

2. אמרו לי שבפייסבוק אין חשיפה טובה לדף העסקי ורק מעט מאד אוהדים נחשפים לתכנים שלי.

נכונות המיתוס: נכון.

הסבר:

האלגוריתם של פייסבוק מתוכנן לקדם פעילות קהילתית וחברתית. המטרה לשמה אנשים נכנסים לרשת החברתית, היא להיות חלק מקהילה.
לקרוא, להתייעץ, להתחבר.
כיום יש חשיפה ל- 3%-10% מכלל אוהדי הדף, באופן אורגני, ללא פעילות מקדמת מטרה.
לכן חשוב, לייצר פעילות מתמידה, להעלות פוסטים, להגיב לתגובות, לשתף בקבוצות, להשתתף בשרשורי קידום אורגני ועוד.
ומעבר לכך, חשוב להבין שפעילות שיווקית בפייסבוק, ב"רשת החברתית פייסבוק", לא יכולה להסתמך רק על הדף העסקי,
פעילות בפרופיל האישי, כמו גם בקבוצות היא הכרחית להגדלת חשיפה ומעורבות.
בנוסף, חשוב לי לציין שמטרת הפוסטים שאנחנו מעלות הם לייצג את הערך שלנו ושל העסק שלנו,
לא כל פוסט צריך "לייקים" או תגובות, אלא הוא פשוט צריך להיות שם.
בפעם הבאה שימליצו עלייך, והלקוח הפוטנציאלי ייכנס לדף העסקי שלך, הוא "יטייל" בדף שלך וייקרא – גם פוסטים שלא הניבו מעורבות גבוהה,
אבל כן משרתים את המטרה השיווקית שלך.

 

3. אמרו לי שבפייסבוק, פרסום בקבוצות זה סתם בזבוז של זמן.

נכונות המיתוס: לא נכון.

הסבר:

קבוצות, הן הזירה המרכזית לשיווק אורגני בפייסבוק.
כמות החברים האפשרית בפייסבוק היא 5000 (חברים של הפרופיל האישי), כמות האוהדים של הדף היא אמנם לא סופית,
אך כמו שקראת בסעיף הקודם היא מוגבלת מבחינת חשיפה.
אך לעומת 2 הזירות הקודמות, בקבוצות יכולת החשיפה היא עצומה. יש קבוצות עם למעלה מ-100,000 חברים וקבוצות גדולות אף יותר.
לאלגוריתם של פייסבוק יש נטייה לחשוף בפני הגולשים יותר ויותר פוסטים מקבוצות בהן הם חברים, וכך רמת העניין והמעורבות גוברת.

דרך הפעולה: בשיתוף פוסט מהדף העסקי לקבוצה, רמת החשיפה לפוסט עולה. רמת החשיפה הזו "נספרת" ומתווספת לסטטיסטיקה של הפוסט בדף העסקי.
ככל שרמת החשיפה והמעורבות בפוסט גדלה, האלגוריתם של פייסבוק מזהה את הפוסט כבעל ערך.

לקריאה נוספת בנושא קבוצות

4. אמרו לי שבפייסבוק אני חייבת לקדם את הדף העסקי בקידום ממומן כדי לייצר חשיפה.

נכונות המיתוס: לא נכון.

הסבר:

שיווק זו בניית מערכת יחסים עם קהל הלקוחות, עם קהל הגולשים. כל מערכת יחסים שכזו נבנית בשלבים ובאופן ייחודי לעסק ולבעל העסק.
עסק קטן, המבוסס על פעילות של בעל עסק יחיד, יכול לשווק בדרך אורגנית ללא קידום ממומן. ובלבד, שלא יסתמך על הפעילות בדף העסקי בלבד.
יצירת "שם" או "פרסונה" תלויה בדרך שאנשים "מתחברים" לפרסונה שלך או למותג שלך.
דווקא בפייסבוק, יש לך אפשרות לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח ויציבה בדרכים מגוונות, שלא מסתמכות על הדף העסקי לבדו.
יותר מזה, אפשרי שתהיי "כוכבת רשת", גם ללא דף עסקי, אם תעשי עבודה נכונה ויעילה בקבוצות ותצרי לעצמך ולעסק שלך קהילה עוקבת אחרי הערך והתכנים שלך.

 

5. אמרו לי שבפייסבוק צריך לשתף כל פוסט שאני כותבת בדף העסקי לפרופיל האישי

נכונות המיתוס: לא נכון.

הסבר:

אוי ואבוי -לאאאאא!!! הפרופיל האישי שלך מייצג את ה"אני" שלך, את האדם שאת, אישה, אמא, סטודנטית, בעלת עסק וכל דבר אחר בו את מגדירה אותך.
אנשים מתחברים לאנשים, וזו הסיבה שהזמינו אותך להיות חברה שלהם (או הסכימו לבקשת החברות שלך).
אם ציר הזמן שלך יורכב מפרסומות בלבד, הם לא יירצו לעקוב אחרייך, ויבטלו את אפשרות המעקב אחריך או יבטלו חברות איתך.
אני ממליצה על שיתוף במינון, פעם בשבועיים -שלושה לשתף פוסט ערכי או שיווקי לפרופיל האישי שלך. אם תהיי מעניינת אנשים יכנסו גם לדף העסקי.

 

6. אמרו לי שבפייסבוק לא כדאי לכתוב פוסטים ארוכים כי אף אחד לא קורא אותם.

נכונות המיתוס: לא נכון.

הסבר:

נתחיל בבסיס, פוסט מעניין, בעל ערך, חוויתי, מושך את העין, יעודד אנשים לקרוא ולהיות מעורבים בו.
אנשים מחפשים קשר, מחפשים להתחבר ואם הפוסט שלך מעורר רגש בליבו של הקורא, הוא ייקרא אותו עד סופו ואף יגיב אליו.
חשוב לזכור שישנם סוגים שונים של אנשים, סוגים שונים של גולשים. יש גולשים שמגיבים לתמונה, יש כאלה לסרטונים ויש אנשים שאוהבים לקרוא.
עלינו מוטלת האחריות לייצר תכנים בעלי ערך למגוון הגולשים על מנת לחבר אותם לעולם התוכן והעסק שלנו.

 

7. אמרו לי שבפייסבוק לא כדאי לכתוב יותר מדיי פוסטים כי אני "חופרת".

נכונות המיתוס: לא נכון.

הסבר:

מי שרואה את הפוסטים שלך לעיתים קרובות, כנראה עוקב אחריך ומתעניין במסרים שאת כותבת.
זוכרת את האלגוריתם, תפקידו להציג לכל אחד ממשתמשי פייסבוק את התכנים הכי מעניינים לאותו משתמש,
ואם הגולש רואה תכנים שלך בתדירות גבוהה, סימן שהוא מעורב בהם.
המעורבות נמדדת לפי מידת התגובתיות לפוסט: תגובה, סימון לייק או רגשונים, שיתוף, לחיצה על תמונה ואפילו משך זמן הצפייה בפוסט (במילים אחרות קריאת הטקסט).

 

 

לסיכום, יש לא מעט מיתוסים שמקושרים לשיווק אורגני בפייסבוק.
הבנת תהליכי חיברות בעולם האמיתי ובעולם הוירטואלי, בשילוב הבנת דרך הפעולה של האלגוריתם של פייסבוק מקלה על עבודת השיווק ומציאת הדרך שלך להפוך לפרסונה.

יש לך עוד מיתוסים? עוד משפטי "אמרו לי שבפייסבוק…"
מוזמנת לכתוב כאן למטה בתגובות ואספר האם נכון או לא נכון…

שרון פל – נראות וירטואלית לעסק שלך
בניית אתרים והדרכות לשיווק אורגני בפייסבוק

בקרו אותי בפייסבוק 

אפשר לשתף בלחיצת כפתור קטנה… 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה דעתך על המאמר?
אשמח לתגובות :-) כאן למטה ⇓

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. טל

    אחלה מאמר עם המון ערך, הייתי מחלקת אותו ל7 פוסטים נפרדים, שיהיה קל להתעמק בכל אחד 🙂

    1. שרון פל

      חחח – הרבה ידע במאמר אחד?
      כמאמר אני חושבת שדווקא חשוב לאסוף אותם ביחד, אבל בהחלט אשקול להעלות כל אחד מהם בנפרד בפייסבוק.
      תודה טל!

  2. אורית אבני

    מעולה! חד וברור

    1. שרון פל

      שמחה שאהבת.
      תודה אורית

  3. ליאת בכרך

    אהבתי מאוד!!!

    1. שרון פל

      תודה ליאת!!
      איזה כיף!

  4. הדס אור קורב

    תודה רבה על המידע החשוב והערכי🙏🙏

    1. שרון פל

      שמחה שאהבת הדס אור!

  5. נעמה שרמר

    נהדרת, תודה ❤
    עוד מיתוסים….אם אני מפרסמת פוסט בפרופיל הרגיל שלי זה מוריד חשיפה
    אם מעלים פוסו ועורכים זה מוריד חשיפה

    1. שרון פל

      יפה!! תודה על המיתוסים…
      אם עורכים פוסט ייתכן ותהיה ירידה בחשיפה. אבל לא בהכרח.
      פהאם את מתכוונת לפוסט עסקי-פרסומי בפרופיל האישי שלך?

  6. דנדי

    מיתוס חדש, אף אחד לא בפיסבוק יותר . 🤷‍♀️🤦‍♀️
    אז מי זה אני ואתה?🤔

    1. שרון פל

      צודקת.
      יש מעבר לערוצי שיווק אחרים, חדשים, "מגניבים" – אבל עדיין ערוץ השיווק המרכזי הוא פייסבוק

  7. ליטל ירון

    מאמר מצוין, עושה סדר ועוזר להמשיך/או להתחיל לעבוד נכון בפייסבוק.
    עניין השיתוף של דף עסקי בקבוצה, בעיני עובד בקבוצות מקצועיות. בקבוצות בעלות אופי חברתי-אישי מובהק, עלול להתפס בצורה פחות חיובית.
    משהו שראיתי בתור מנהלת של אחת מקבוצות השוות.
    אחרי שסיימתי לקרוא, אני שולחת קישור למאמר לחברות שלי בקבוצת המאסטרמיינד.
    תודה!

    1. שרון פל

      תודה רבה ליטל!
      בהחלט מסכימה איתך בעניין השיתוף בקבוצות.
      פעילות בקבוצות היא הזירה העיקרית לעבודת השיווק ולכן חשוב לעשות אותה נכון.
      יש לשים לב שיש קבוצות שיח בהן ניתן לפרסם פעם בשבוע ורק ביום זה מותר לפרסם.
      ואני תמיד ממליצה, שגם אם קוראים בתקנון שיש יום פרסום – ככדאי להיכנס ולעבור על הפוסטים האחרונים ולבדוק האם באמת חברי הקבוצה מפרסמים – כי אם לא – הפרסום יעורר אנטגוניזם וחבל.
      איזה כיף שאת משתפת הלאה! תודה

  8. רנה רז-גילו

    תודה על כל המידע החשוב. למרות שידעתי חלק מהכתוב, לא תמיד אני זוכרת ולכן חשוב לדבר על זה שוב ושוב. תודה

    1. שרון פל

      בשמחה רנה,
      זו בדיוק הסיבה לשמה כתבתי את המאמר 🙂

    1. שרון פל

      משתדלת 😉
      תודה!

כתיבת תגובה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לך אתר?

אתר תדמית מתבנית ב- 2399 ש"ח בלבד

פרטים נוספים בטלפון

054-2310735
מבצע